Sommardöden av Mons Kallentoft

Boken är inte utläst än men jag har en stilla undran: Långa stycken av kursiva tankar i från mördare/offer… Varför? Vad är det med deckarförfattare som gör att de inte kan låta bli kursiveringsknappen? Vi har sett det till leda och det är dags för något nytt nu. Bara en liten rekommendation sådär.

Uppdatering: Boken är nu utläst men oj vilken tid det tog. Om man som deckarförfattare inte ens lyckas hålla mig vaken en vardagkväll när det bara är 15 sidor kvar i boken har man inte skrivit någon speciellt bra deckare. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är jag inte gillar med Kallentofts sätt att skriva men jag tycker inte att jag lär känna karaktärerna och jag blandar ihop offren med varandra. Dessutom blir det bara aldrig riktigt spännande. 

Lämna en kommentar

Filed under Lästa böcker

Kommentera

