Sommardöden av Mons Kallentoft – ytterligare kommentarer

Efter att ha diskuterat boken med mamma i telefon ikväll måste jag lägga till ett par saker till jag hängde upp mig på när jag läste den:

– Fördomarna mot homosexuella. Bara lesbiska tjejer som våldtar med dildo? Skulle inte tro det. Tjejlaget i fotboll består mest av lesbiska tjejer? Skulle inte tro det. Lesbiska tjejer jobbar i högre grad än straighta inom brandkår/räddningstjänst. Nä, skulle inte tro det heller. Det känns mest som häxjakt, tycker jag. 

– Facebook. Visst kan man väl inte ha ett användarkonto på Facebook utan att ha en egen sida? Är det jag eller Mons som har missupfattat Facebooks funktionalitet?

Lämna en kommentar

Filed under Boksnack

Kommentera

