Grattis Frau Müller!

  

Tysk-rumänska författaren Herta Müller får årets Nobelpris i litteratur och därmed 10 miljoner kronor samt en massa publicitet och extraförsäljning. Stort grattis både till henne och till hennes svenska förlag Wahlström & Widstrand vars ägare nog kan köpa extra fina julklappar till familjen i år.

Jag har inte läst någonting av henne (sa jag inte att det skulle bubbla upp ett för mig okänt namn?) men klickade genast hem två pocketar som jag ser fram emot att läsa: Redan när räven var jägare och Hjärtdjur. Vilken ska jag börja med? Finns det några Müllerfans bland mina besökare?

Lämna en kommentar

Filed under Boksnack

Kommentera

