Dagens I-landsproblem

Varför saknar så många bibliotek nuförtiden bokinkast? Jo, jag förstår egentligen varför eftersom det sannolikt kommer in en massa skit till biblioteken den vägen, men det är väldigt irriterande för oss andra. Vi som inte är så biblioteksvana (barn- och ungdomens flitiga biblioteksbesök ebbade ut i samband med pocketbokens intågande i mitt liv) och inte har lärt oss var alla bibliotek ligger och när dessa är öppna får liksom en tröskel till att kliva över. Att anpassa sig efter öppettider för att låna är en sak, men att lämna tillbaka borde gå på ett kick vilken tid som helst på dygnet, tycker jag som nu gång på gång åker på förseningsavgifter för att jag inte lyckas parera öppettiderna. Att slinka in på Pocketshop eller att klicka hem böckerna på internet känns så himla mycket enklare…

4 kommentarer

Filed under Boksnack

4 responses to “Dagens I-landsproblem

  1. Ja, jag saknar inkast på stadsbibblan här i Uppsala. Är van vid Sollentuna där de har ett inkast.

  2. Bokbiten

    Men skam den som ger sig! Till slut lyckades jag. Även en blind höna…

  3. Det kan vara trevligt att shoppa böcker med som tur är.😀 vad fin din nya blogg är, ska följa den med samma intresse som din gamla förstås.

Kommentera

