Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius

Det här är historien om Betty och Morris, om ung, intensiv kärlek och märkliga föräldrar. Det är en berättelse om att vara så kär att man inte vet vart man ska ta vägen och så att hela världen runtomkring bleknar och bli grå. Ska det vara så för evigt?

Det här är en tunn liten bok vars text består av korta stycken lyrisk prosa. Bitvis är det mycket vackert skrivet men det här är en berättarstil jag inte riktigt är kompis med eftersom det gärna blir för flyktigt och kortfattat för att jag ska bli riktigt berörd. Jag tycker att titeln är väldigt fin och på grund av den och många positiva omdömen hade jag nog lite för höga förväntningar. Det är en läsvärd liten historia men den fastnar nog inte hos mig.

2 kommentarer

Filed under Lästa böcker

2 responses to “Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius

  1. Själv älskar jag den här berättarstilen och den avskalade men innehållsrika texten. Men det vet du ju redan. Gud vad jag tjatar om den här boken!

  2. Bokbiten

    Det är ju livsfarligt det där med höra förväntningar… Jag har ju hört så många som har lovordat den att jag inte ens skänkte berättarstilen (jag brukar inte gilla kortfattade, ”fladdriga” böcker) en tanke.

Kommentera

