Boksöndag

Idag har Drottninggatan i Stockholm fyllts av bord där stora och små förlag, organisationer, antikvariat och privatpersoner har sålt nya och begagnade böcker. Jag har lyckats missa alla tidigare bokbordstillställningar men i år var det äntligen dags att göra ett besök där. Jag mötte upp Boktoka och Bokmania för en fika i Kulturhuset och vi gick sen en shoppingrunda tillsammans. Tack för en trevlig eftermiddag, ladies!

Jag som har mycket svårt att låta bli att köpa böcker fick så klar med mig en hel kasse hem… Den hemliga historien och Fittstim har jag letat efter tidigare, Och sen kom natten och Jorden de ärvde har jag läst mycket om i bokbloggosfären på sistone och Till skogs och Svenska författare skyller jag helt på Boktoka. Hon verkar dock ha god smak gällande böcker, så jag är nöjd med mina köp. En del böcker är nya och en del begagnade och jag betalade bara totalt 165 kr för allihop. Lovely!

Lämna en kommentar

Filed under Boksnack

Kommentera

