Men alltså… vad hände?

För ungefär 10 månader sedan byggde min händige far en superbra pockethylla som passade precis på den ”oanvändbara” väggen i hallen i min nya lägenhet. I kommentarerna (som tyvärr försvann i flytten från blogg.se) kom vi fram till att det nästan bästa med den fiffiga hyllan var att det var så mycket plats kvar i den och att boksamlingen lätt kunde växa ganska mycket innan det blev fullt. Idag ser hyllan ut så här. Vad hände och hur kunde det gå så fort? Jag som nästan inte har köpt några böcker alls…

8 kommentarer

Filed under Boksnack

8 responses to “Men alltså… vad hände?

  1. Ser fantastiskt tjusigt ut!🙂 Går igenom min bekantskapskrets i huvudet nu och funderar på om där finns någon som kan tänkas vara händig och tjänstvillig

  2. Usch ja, det där händer även den bästa😉 Men supertjusig är den, har du några fler väggar som din pappa kunde få gå loss på?

  3. Jättefint ser det ut! Och du har ju en hel del plats ovanpå också, där ryms det ju ett antal högar! 😉

    ”så många böcker så lite plats”

  4. visst är det konstigt? Jag tror de förökar sig i smyg?

    Var det förresten svårt att flytta inlägg från blogg.se? Jag försöker fatta hur man gör enklast…

  5. Väldigt märkligt det där. Jag köpte en till Billy i våras, men nu måste jag ändå gå och köpa extra hyllplan för att få plats med alla böckerna.
    Jag misstänker att böckerna bjuder in alla sina kompisar när jag inte är hemma, som sen flyttar in, för något lurt måste det ju vara…😉

  6. Bokbiten

    Emma: Inte för att förringa pappas arbetsinsats, men det är inte någon speciellt avancerad hylla. Jag måttade och ritade, vi åke till bygghandeln tillsammans och de skar till MDF i rätt storlekar och pappa skruvade ihop. Sen skulle jag måla hyllan men det var roligare att läsa…

    Bokbabbel: Visst har jag fler väggar men ingen mer så där perfekt ”oanvändbar” som bara ropar efter en hylla som den här gjorde.

    Violen: Precis, får plats med en massa böcker ovanpå och sen bara hoppas att hyllan håller.🙂

    Maria: Ja, nåt lurt är det. Det var jätteenkelt att flytta från blogg.se och hit med ett skript som jag hittade på nätet. Kolla första inlägget här på min WordPress-blogg så tror jag att det ligger en länk där.

    Bokstävlarna: Där har vi det! Det är inte bara katterna som har fest på dagarna när jag är på jobbet.🙂

Kommentera

