Vad ska du göra i helgen?

På onsdag har min bokcirkel träff efter två månaders sommaruppehåll och eftersom det var så lång tid emellan bestämde vi oss för ett dubbelboksprojekt: Nabokovs Lolita och Sara Stridsbergs Darling river. Ni kan ju gissa hur många av de totalt 745 sidorna jag läste på semestern och hur många jag har kvar att läsa nu på några dagar.

Samma dag är det även recensionsdag för Hans Koppels efterlängtade tredje bok som bör ramla in hos mig idag eller imorgon. Efter mycket gissande och spekulerande kommer vi då också äntligen få reda på vem som står bakom pseudonymen. Inte en dag för tidigt! Varför har ingen lyckats knäcka den än när Kepler bara kunde vara hemliga några månader?

Så ja, det blir nog en hel del läsande i helgen för min del…

4 kommentarer

Filed under Boksnack

4 responses to “Vad ska du göra i helgen?

  1. okej en lätt panik frodas inom mig just nu. Jag hade glömt bort att vi skulle bokcirkla på onsdag och har inte ens beställt darling river än (dock läst lolita men ändå). Dessutom har jag lovat bort mig på annat håll. Men jag får försöka lösa det för denna bokcirkel vill jag inte missa för allt i världen!

  2. Jag läste Lolita i våras, och jag älskade den. Älskade! Blev helt betagen av allt förtrollande äckel som spred sig genom sidorna. Hoppas att du lyckas läsa färdigt, den är helt klart värd det.

  3. Kämpa på Carina! Det är värt det.

  4. Bokbiten

    Jessica; Ojdå, miss i planeringen. Tur att jag beklagade mig lite då så att du såg. Hoppas att du kan styra om planerna så att du kan vara med på onsdag.

    It’s all about books: I know, äcklet har redan börjat… Hu!

    Helena: Tack, jag kämpar envist! Började läsa Lolita på eng men insåg att det tog för lång tid så jag knep en svensk version på biblioteket istället. Man kan ju undra varför jag har väntat så länge med de här när jag har läst triljoner andra böcker i sommar…

Kommentera

