Föga litterärt

…är det här inlägget men eftersom den här bloggen är min och bara min är det ju bara jag som bestämmer vad som skrivs här, eller hur?🙂 Jag hittade den här enkäten hos charmiga Onekligen-Lisa och tycker att den är lagom engagerande för att avsluta veckan med:

10 FAVORITER
Färg: Rosa/lila.
Mat: Räkor, hamburgare, halloumi, svamp, kyckling, hummus och en massa annat smarr. Är inte det minsta petig när det kommer till mat (så länge det inte ligger en stor blodig köttbit på min tallrik – eller nåt som smakar dragon).
Band: Dött lopp mellan Kent och REM.
Film: Moulin Rouge
Bok: Eh, hur svarar man på den här frågan? Den hemliga historien av Donna Tartt ligger bra till men är i gott sällskap av många fler.
Sport: Frågesport
Årstid: Sommar
Veckodag: Lördag
Glassmak: Choklad/nötter/kola – ju kladdigare desto bättre.
Tid på dygnet: Kväll

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Fortfarande glad över alla bra konserter på helgens Popagandafestival.
Smak: Cola light
Kläder: Rosa basictopp och beige kjol från H&M.
Bakgrund: Nåt slags amerikanskt katastrofprogram på TV som jag inte tittar på men är för lat för att stänga av och katten Sven som ihärdigt jagar en ihopknuten plastkasse runt runt runt (den borde vara död nu).
Nagellack: Cremegrått på tårna och metallicrosa på fingrarna.
Tid: 23.51
Omgivning: Lägenhet.
Irritationsobjekt: Helgen som, precis som vanligt,  tog slut alldeles för fort.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Nej.
Brutit mot lagen: Nej.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: I badkar så klart men inte sjö/hav.
Varit med på tv: Fladdrade förbi i bakgrunden en gång för 10 år sen. Inte ens 15 minutes of fame för min del alltså, snarare 1 sekund.
Kysst någon du inte känner: Kan nog ha hänt.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: Lovely vänner långt bort och nära.
Du tycker om: Som jag inte känner? Maria Wetterstrand, Lina Thomsgård (som startade Rättviseförmedlingen) och Annika Lantz.
Du inte gillar: Mansgrisar, rasister och andra idioter. Ingen nämnd, ingen glömd.

2 VAL
Kaffe eller te: Te
Vår eller höst: Vår

1 ÖNSKAN
Att hösten ska dröja ett tag till innan den är här med regn och mörker.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Föga litterärt

  1. Pingback: Jag gör listor, alltså är jag « Bokstävlarna

  2. Det blev ”Den hemliga historien” för mig också. Förmodligen den bok jag har läst flest gånger, så den var bara tvungen att vara med.🙂

Kommentera

