Beautiful blogger award

 

Jag blev tilldelad denna fina award av Ord och inga visor-Jessica med motiveringen: Bokbiten har inte uppdaterat så mycket på sistone, men när hon väl gör det är hon alltid lika välformulerad. Och även om hon gillar deckare (till skillnad från mig) så läser jag varje inlägg hon skriver. För den som vill ha läsinspiration så rekommenderar jag ett besök hos henne. Stort tack för den! Självklart blev jag jätteglad över över nomineringen.

Efter att awarden tagits emot gäller följande:
♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv

Jag följer massor av bokbloggar/e både via RSS och Twitter och många av dem jag gillar länkar jag till i högerspalten här i bloggen. Eftersom awarden har pingpongat runt i bokbloggosfären de senaste veckorna tänkte jag ta steget ut och tipsa om sju andra bloggar jag följer:

Onekligen – Lisa Bjärbos blogg kan nog klassas som en livsstilsblogg eftersom hon skriver om ditt och datt. Hon är journalist och författare men bloggen handlar lika mycket om sonen, sambon, lägenheten och vännerna.  Allt skrivet med humor, kärlek och skärpa.

Vem i helvete –  Ibland är bloggen politisk, ibland rolig och alltid kritisk. Anders är påläst och formulerar sig väl och får mig ofta att nicka instämmande, skaka på huvudet med ett leende eller klura på bildgåtor.

Lipgloss bitch –  Sveriges första och största renodlade beautyblogg. Hos Helena får du koll på de senaste sminkkollektionerna, vibrerande mascaror och vilken hårtoning som håller måttet.

Polliver – Louise tar fina foton, har humor och är fantastiskt kreativ när det kommer till virkning och annat garnhantverk.  

Julia Skott – En skärpt, nördig och kul tjej som skriver om teknikprylar, vattenfasta mascaror, sina katter, dagens t-shirt och en massa andra viktigt och oviktigt. Hon är vass som sjutton!

Lou Reed i tweed – En perfekt kombination av photoshopskills och ordvitsar precis i min smak.

Heja Abbe – Abbe är en liten kille med speciella behov och hans pappa började blogga när Abbe var nyfödd och väldigt sjuk. Idag är Abbe en pigg och charmig kille med en härligt funderande storebror. Det här är ingen vanlig familjeblogg utan en väldigt välskriven och tänkvärd blogg om livet. Jag tror inte att någon annan blogg har fått mig tårögd så ofta som den här.

Sen var det där med sju intressanta saker om mig själv… Intressanta? Tja, ni avgör:

  1. Jag har en dygnsrytm som inte riktigt passar in i det vanliga kontorssamhället jag rör mig i eftersom jag är väldigt morgontrött och även har mycket svårt att komma i säng på kvällarna (klockan är över midnatt när jag skriver det här).
  2. Jag köpte mina två fina katter Selma och Sven från Stockholms katthem som är värda hur många awards som helst för sitt fantastiska arbete.
  3. Jag är lantis och pratar fortfarande småländska efter att ha bott 11 år i huvudstaden.
  4. Jag förstår inte poesi, jazz, alliansen eller idrott.
  5. Periodvis är jag en pysslare av rang och jag gillar att sticka och virka.
  6. Jag älskar att ordna fester och brukar hinna med ett par tillställningar om året.
  7. Jag har en stor samling nagellack i alla regnbågens färger.

3 kommentarer

Filed under Boksnack

3 responses to “Beautiful blogger award

  1. Å vad fint, tack! (Mina katter kommer också från Stockholms katthem.)

  2. Pingback: Länkkärlek v37 | LipGloss Bitch

Kommentera

