Bokmässan here I come!

Tack vare det eminenta bokbussen slipper jag i år sitta hemma och avundsjukt läsa blogginlägg efter blogginlägg om allt roligt som händer på mässan – jag ska istället själv rapportera därifrån. Hos Bokbabbel hittade jag den här mässenkäten:
 
Namn: Carina
Hemort: Stockholm
Jag har varit på Bokmässan i Göteborg (ggr): Never ever
På årets bokmässa ska jag: hinna massor på några få timmar: besöka förlagsmontar, fynda böcker, träffa andra bloggare, få ont i fötterna, spana efter författare och förhoppningsvis hinna dricka ett glas vin eller två i trevligt sällskap om inte bussen åker hem för tidigt.
Mitt bästa bokmässeminne: Förra året när det rapporterades friskt via bloggar och twitter och jag var avundsjuk hemma i Stockholm.
Några böcker jag ser framemot: Ingen nämnd, ingen glömd.
Jag hoppas få se: Stora mängder böcker, läsare och författare.
Jag hoppas slippa: värmeslag, blodsockerfall och skoskav (alla tre vanliga mässåkommor)
Mitt bästa bokmässefynd: Gratis bussbiljett och mässentré = extra bokshopparpengar i plånkan
8 kommentarer

Filed under Boksnack

8 responses to “Bokmässan here I come!

  1. Det blir min första i år oxå. Jag hade så gärna åkt bokbussen,men jag bor tyvärr lite för långt ifrån Stockholm och för nära Göteborg för att det ska vara försvarbart 🙂 Hoppas du dyker upp på bloggcaféet!

  2. Pingback: Bokmässe enkät – Snart bokmässa!

  3. Åh, den här vill jag också fylla i! 🙂
    Det ska bli så himla roligt att få träffa alla bloggare tycker jag, även om det innebär att man måste gå upp hiskeligt tidigt på morgonen för att hinna med bokbussen.

  4. Bokbiten

    Håller med! Minst halva nöjet är att få träffa er IRL och jag stiger gärna upp i ottan för det. Däremot hoppas jag att fler vill dricka vin efter mässan och därför röstar på senare hemresa än 19.

  5. när åker bussen riktigt, och när åker den tillbaka?

    • Bokbiten

      Vi åker från Stockholm kl 6 och är nere i Gbg ca 12. Hemresan är det omröstning om men just nu leder kl 19. Jag röstade på 23 för att hinna dricka vin också. 🙂

Kommentera

