Nobelpriset 2010

Nu har Nobelprisspekulationerna börjat så smått och de första oddsen har presenterats. Jag ser att både Haruki Murakami och Joyce Carol Oates som fortfarande står i stort sett olästa i min bokhylla ligger högt på listorna i år också. Frågan är om jag ska hinna läsa något av dem innan de verkligen får priset?  Båda skriver ju gärna tegelstenar som jag tyvärr drar mig lite för att sätta igång med under årets jobbmånader. Kan man få ledigt för LAB (läsning av bok), tror ni?

Min gissning är att Nobelpriset i år går till någon jag aldrig har hört talas om. Allt enligt traditionen.

1 kommentar

Filed under Boksnack

One response to “Nobelpriset 2010

  1. Jag har läst dem båda, och av de två hoppas jag på Haruki Murakai. Tycker inte alls om Joyce Carol Oates, men så har jag ju inte läst hennes ”blonde” å andra sidan, utan två andra. Rent spontant känner jag inte att någon av dem förtjänar Nobelpriset.

Kommentera

