Mässans fynd

Att komma hem från bokmässan med tomma kassar går ju inte för sig, men med tanke på hur många olästa böcker mina bokhyllor innehåller försökte jag begräsa mig lite. Dock hade jag som bokbloggare tur nog att få inte mindre än två goodiebagar så böckerna i vänstra högen är faktiskt fådda.

Goodiebagen vi fick på bokbussen innehöll:

  • Jonathan Lindström – Mysteriet döden, Bonnier Carlsen
  • Kathryn Stockett – Niceville, Forum
  • Janesh Vaidya – I det sista regnet, Albert Bonniers förlag
  • Kristoffer Ahlström – Magkänslans anatomi, Bonnier Existens
  • Magnus William-Olsson – Ingersonetterna, Wahlström & Widstrand
  • Karin Tingstedt & Lovisa Witt – Vi som älskart kvinnor, BladhbyBladh
  • Martina Haag – I en annan del av Bromma, Pocketförlaget
  • Gunnhild Öyehaug – Vänta, blinka, Pocketförlaget
  • Sara Lövestam – Udda, Piratförlaget (redan påbörjad, så den saknas på bilden)

Kommande nätbokhandeln Fritz & Ståhl berättade om sin verksamhet och delade ut väskor med:

  • Johan Hakelius – Döda vita män, Atlantis
  • Monica Zak – Alex Dogboy, Opal Pocket

Dessutom lyckades jag ju så klart handla lite också:

  • Tana French – Okänt offer, Bonnier pocket
  • Titti Persson – Jag vet ingenting om dig, Bonnier pocket
  • Kjell Eriksson – Kjell, Bonnierpocket
  • Suzanne Collins – Hungerspelen, Månpocket
  • Ann Heberlein – Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva, Månpocket
  • Agnes Hellström – Ränderna går aldrig ur, Månpocket
  • Sarah Walters – The little stranger, Virago
  • Malin Persson Giolito – Bara ett barn, Piratförlaget

10 kommentarer

Filed under Boksnack

10 responses to “Mässans fynd

  1. Boktokig

    Åh, vad myket spännande du fått med dig hem!!!

    • Bokbiten

      Jepp, nu behöver jag bara en ny bokhylla också.🙂

      Var du på mässan? Jag tyckte att jag såg dig på håll men när jag kom närmare var du borta.

      • Japp, det var nog jag. Och jag såg tyvärr inte dig. Jag hade bara böcker, böcker, böcker för ögonen! Nåja, jag kan nog skylla lite på min dåliga syn också.

  2. Okänt offer aka the Likeness är något så bra som en Fantastisk Läsupplevelse. Mycket nöje.

  3. Åh, Ahlströms bok missade jag och hörde först om den lagom till stängningsdags sista dagen. Missade också seminariet med honom och Henrik Fexeus. Berätta gärna vad du tyckte om boken när den väl är läst!

    • Bokbiten

      Kul att du säger det! Jag hade aldrig hört talas varken om författaren eller boken. Är lite skeptisk till den, men jag har ju blivit överraskad förr. Ska självklart skriva om den när jag har läst den.

      Välkommen hit, förresten! Det var roligt att åtminstone säga hej i lördags även om vi inte hann prata nåt.

  4. Ååå vad mycket fina och bra böcker du fick och köpte!

  5. Pingback: Hoppar du över bokmässan i år? | Bokbiten

Kommentera

