Tror du inte att det går över?

I den finfina goodiebagen jag fick på bokbussen för ett par veckor sen låg en liten bok som även åksjuka jag kunde läsa under resan. Den heter Vi som älskar kvinnor (och för alla er som bara undrar hur vi gör) och är skriven av Karin Tingstedt och Lovisa Witt. De grovhugget skissade bilderna illustrerar många av de frågor många har om lesbisk kärlek, som Varför vill man ha en kvinna istället för en man? Om du inte har haft sex med en man är du väl oskuld? Hur kommer man ut? och Varför har homosexuella så mycket sex?

Skisserna är lite i stil med Anna-Karin Eldes ”Om ingen nyper mig i rumpan snart går jag hem” och har alla en rolig knorr som får respektive fråga att se precis så dum ut som den är. Den är snabbläst, kul och sätter många fördomar på skam.

(Gissa om jag kommer att få många icke bokrelaterade googlingar till det här inlägget!)

1 kommentar

Filed under Lästa böcker

One response to “Tror du inte att det går över?

  1. Den boken vill jag ha! verkar trevlig =) Och ja, du kommer att få en hel del kul googlingar på det här. Och oj, vad besvikna de kommer att bli😉

Kommentera

