Ibland undrar man ju

Bokbabbel skrev igår ett inlägg om en bokmals kännetecken och när jag läste det kände jag mig väldigt… eh, hur ska jag säga…  ickebokmalig/sansad/tråkig. Visst läser jag mer än många i min omgivning och visst köper jag fler böcker än jag hinner läsa, men ändå: Jag har ingen koll på när brevbäraren kommer, jag är dålig på utgivningsår och jag planerar inte mina semestrars läslistor så vansinnigt långt i förväg (däremot tar jag så klart med mig fler böcker än jag rent logiskt kommer att hinna läsa eftersom jag ju inte vet om jag kommer att bli sugen på att läsa en roman eller en deckare efter den där reportageboken/biografin!).

MEN idag på väg till jobbet tyckte jag att min handväska var ovanligt tung och förutom en miljon pennor, vantar, lösa tamponger, skrynkliga kvitton, en smörkniv (!) och en massa annat junk hittade jag inte mindre än tre böcker. TRE! Jag jobbar 2,3 km från mitt hem = busspendlar sammanlagt max 15 minuter om dagen. Pucko.

Till mitt försvar vill jag dock säga att det är tre mycket tunna böcker jag bär runt på. Kanske räknas de egentligen bara som en tillsammans?

5 kommentarer

Filed under Boksnack

5 responses to “Ibland undrar man ju

  1. Det spelar ingen roll🙂 15 min buss betyder minst 3-4 sidor så allts är i sin ordning. Men skulle du säga ”finn fem fel” så skulle jag endast gissa på smörkniv. Vad gör den i väskan🙂

  2. Bokbiten

    Ja, smörkniven ska bort! Tillsammans med kvittona, några pennor, ett par vantar och två av böckerna. Om inte annat blir de förstörda när jag bär runt på dem.

  3. Ja en bok är i alla fall ett måste!

  4. Vad roligt att du är igång med bloggandet igen! Hurra!

Kommentera

