Revolt av Suzanne Collins

Tredje boken och sista boken i trilogin Hungerspelen är nu plöjd. Lite seg i början, tycker jag, men det kan mycket väl bero på att det var några månader sen jag läste första delarna och att jag sen dess hade hunnit glömma en del av vem som är vem och vad som hände i slutet av Fatta eld. Jag kände att jag behövde en paus emellan, men samtidigt hade det nog varit bättre att läsa alla tre i ett svep för att ha händelserna färska i minnet. Det är ju några som byter från onda till goda sidan och tvärtom, och namnen är inte helt enkla att komma ihåg.

 Hur som helst så tog den sig, så klart, och det blev verkligen snabbplöjning som gällde resten av boken och på slutet blev det ordentligt spännande. Nu känner jag mig dock väldigt mätt på präktiga tonåringar, mutanter och eländes elände så det blir genrebyte på en gång.

2 kommentarer

Filed under Lästa böcker

2 responses to “Revolt av Suzanne Collins

  1. Jag har tyvarr inte last nagon av dem, men skulle garna vilja – de ligger hogt pa min ”att lasa lista”!

  2. Pingback: ”Revolt”, Suzanne Collins | Malin Johansson – skriver mycket, läser mer.

Kommentera

