Lycka är…

…att knata bort till ICA-posten med en avi i sin hand (dessutom en avi som man inte har en aning om vad den kommer att ge i inbyte) och visserligen få köa alldeles för jättelänge eftersom någon skulle skicka 28 tjocka brev och handklistra frimärken framme vid disken men SEN få byta den skrynkliga avin mot ett paket från Norstedts. Jag blev så nyfiken att jag var tvungen att pilla upp paketet redan i affären och tjoho vad glad jag blev när jag hittade snyggsnyggsnygga kokboken Om jag var din hemmafru. Tack för att jag vann tävlingen som jag hade glömt bort att jag deltog i! Och herregud vilken tur att jag inte klickade hem boken när jag beställde böcker i söndags, för det var så här nära (visar med fingrarna).

Jag har än så länge bara bläddat lite i den men redan både beundrat vackra bilder, skrattat åt roliga texter och blivit sugen på lasagne.

3 kommentarer

Filed under Boksnack

3 responses to “Lycka är…

  1. Den är verkligen så. himla. snygg. Har inte lagat något från den ännu. Men så kan det ju vara med kokböcker. Och det behöver inte nödvändigtvis innebära något dåligt det heller!

  2. Bokbiten

    Jag håller med! Jag sitter ofta och bläddrar i mina kokböcker men lagar faktiskt sällan maträtter direkt efter receptet. Däremot får jag idéer och inspiration och kanske snor ihop något liknande.

    Men du! Vilken härlig vegobonanza du kör i din blogg nu! Jag har favoritmarkerat en massa inlägg i min reader men har inte hunnit testa än. Morotsbiffarna såg härliga ut och måste lagas. Jag tror dock på klyftpotatis och någon yoghurtsås till. Mmmm.

  3. Verkligen! Alltså din idé med morotsbiffarna: klyftpotatis och sås. Det låter toppen!
    Fick förresten veta av en vän att hon lagat din linssoppa på en middag. Den gjorde succé!

Kommentera

