Verkligheten överträffar dikten?

Igår såg jag fram emot en eftermiddag i läsfåtöljen med Anne Holts nya deckare som damp in i fredags, men innan jag började läsa tog jag en snabb surfrunda och hamnade på bloggen Handleder. Sen var det kört. Jag satt på min hårda köksstol och läste hela eftermiddagen, läste tills det mörknade, läste förbi min bokade tvättid och läste förbi kvällsmaten. Vid midnatt hade jag läst alla inlägg ända från starten.

Lina som skriver bloggen är i trettioårsåldern och psykiskt sjuk. Hon har bloggat ett par år om hur hon mår, vad hon gör och hur det går med skola och jobb och hela tiden kan man följa hennes sjukdoms olika turer som tar henne med i alkoholrus, entusiastiska planer, tvångsvård, läkarbesök, tablettorgier och självmordsförsök. Samtidigt skriver hon sin väldigt välformulerade och ångestfyllda blogg. Det här är ingen smetig BOATS eller fantastifullt påhittad roman – Lina skriver the real thing och hon gör det väldigt bra. Läs!

onsdagen den 2:e februari 2011

dålig uppdatering

 några dagar innan julafton bestämde jag mig för att dö, så jag hoppade från balkongen. jag bröt alla jävla revben, nacken, ryggen, armar etc sen tog det nån vecka innan jag vaknade. nu är jag rullstolsbunden, men rökfri iaf. om man nu ska se nåt positivt i det hela.

 

1 kommentar

Filed under Lästa böcker

One response to “Verkligheten överträffar dikten?

  1. Oj. Den måste jag läsa när jag orkar läsa igen.

Kommentera

