Marstrand, vin, mingel och nya böcker

Nej, jag hann inte till Sergels torg och bokbyteriet idag. Det blev till att susa direkt från kontoret till Story hotel (herregud vilken mysig innergård de har! Där vill jag gärna dricka vin igen.) och smygreleasen för Ann Rosmans tredje deckare Porto Francos väktare. Konstigt nog hade jag tidigare inte ens hört talas om varken Ann Rosman eller hennes två första böcker Fyrmästarens dotter och Själakistan. Mycket märkligt med tanke på hur många deckare jag läser.

Nu blir det dock ändring på det! I den fina goodiebagen vi fick på väg hem  låg både första boken och den nya och efter att ha köat både länge och väl fick jag dem båda signerade av den väldigt trevliga och otroligt snackiga författaren. Nu är det bara det där lästidsproblemet… men det behöver jag väl inte tjata om igen? Gissar att ni minns. Börjar verkligen på allvar överväga en veckas ensam charter i sommar – eller ensam och ensam; självklart ska jag ha plenty of böcker med mig i så fall.

Förutom att dricka vin och träffa trevliga bekanta (bl.a En och annan bok, Bia, Boktokig, Pockethexan, Boktoka och Johanna L) fick jag även höra författaren berätta om sina tre böcker, miljön där de utspelar sig (Marstrand) och hur böckerna kom till. Spännande!

Oj, vad mycket plundrande, sjörövande och andra konstigheter som har hänt på Marstrand!

Ann Rosman. 

Rester efter en trevlig kväll. 

2 kommentarer

Filed under Lästa böcker

2 responses to “Marstrand, vin, mingel och nya böcker

  1. Så fantastiskt roligt. Önskar verkligen att jag kunde varit där.

    • Bokbiten

      Ja, synd att du inte var med. Det var toppentrevligt! Ska bli kul att ses på bokmässan i september, för jag vet ju egenligen inte att du (visst är det M som kommenterar?) finns på riktigt. Eller ”i köttet” som Johanna Koljonen brukar säga.

Kommentera

