Nice to meet you, Mr Nicholls

Igår var jag på väldigt trevligt bokkalas. Efter att jag och mitt trevliga sällskap tagit en drink i solen gick vi vidare till kvällens begivenhet: Printz Publishings fest för att fira pocketsläppet av En dag. Författaren David Nicholls fanns på plats och blev intervjuad av Helena Dahlgren. De pratade om boken, så klart, men även om filmen som kommer i höst (Nicholls gör en cameo som tydligen är i det närmaste omöjlig att upptäcka), hans bakgrund som skådespelare, att han inte har skrivit något nytt skönlitterärt material på flera år (han har på senare tid arbetat mycket med manusförfattande), om En dag-Emmas vidriga mexikanska restaurang finns på riktigt och en hel del annat. Helena hade även intervjuat honom dagen före, och deras samtal var mycket underhållande att lyssna på.

 Efter intervjun blev det signeringskö och vi fick alla en hälsning av kvällens stjärna. Väldigt trevlig var han, rätt att min mobil krånglade när jag skulle fota honom och han fick sitta och le tappert en hel evighet.

2 kommentarer

Filed under Boksnack

2 responses to “Nice to meet you, Mr Nicholls

  1. Supertrevligt att träffas!

Kommentera

