Vilken sorts bok passar bäst på en tågresa?

En tågbok, så klart!

4 kommentarer

Filed under Lästa böcker

4 responses to “Vilken sorts bok passar bäst på en tågresa?

  1. Isdraken av Mikael Enberg när jag åkte mellan Umeå och Göteborg, hur bra som helst!

  2. halvbonden

    Jag skulle säga en riktigt spännande bok, för det är alltid så mycket prat och ljud på ett tåg att jag inte skulle kunna läsa något ”tungt”, för jag skulle bara lyssna på vad andra säger.

  3. Helst en pocket bok, men häromdagen åkte jag tåg mellan Malmö och Göteborg och då hade bag med mig Leif GW Perssons självbiografi, mycket bra och faktiskt ganska underhållande på sina ställen

  4. Bokbiten

    Men gud vad söta ni är som kommenterar på ett helt obegripligt inlägg! Jag bloggade från tåget i torsdags och tydligen gick det inte att ladda upp bilden som skulle ha varit med: Ett foto på X.publishings nya kollektivroman ”Avståndet mellan” som utspelar sig just på tåg.

    Men för övrigt tycker jag att en bra resbok är i pocketformat och tillräckligt bra för att suga in mig i handlingen och skärma av ljuden från mina medresenärer men inte så spännande att jag inte ibland kan titta upp och låta balanssinnet återhämta sig från åksjuketendenser.

Kommentera

