Hur många kok/bakböcker kan man ha i sin bokhylla?

Väldigt, väldigt många om du frågar mig. Jag älskar vackra receptböcker med stora fina bilder, lockande recept och små rutor med fest/picknicktips däremellan. Just en sån bok har Ebba Kleberg von Sydow och Amy von Sydow Green skrivit och i eftermiddags firades ”Sommar med systrarna von Sydow” ordentligt med bubbel och godsaker.

Nu sitter jag hemma vid köksbordet en regnig onsdag och bläddrar i boken och hoppas snart få tillfälle att baka något gott ur den. Många matrecept såg fina ut, men det är främst de goda bakverken jag längtar efter. Browniebitarna vi fick idag var verkligen to die for och det receptet finns så klart i boken.

20120425-212544.jpg

Boken ges ut av ICA Bokförlag och säljs bland annat på Adlibris och Bokus.

3 kommentarer

Filed under Recept

3 responses to “Hur många kok/bakböcker kan man ha i sin bokhylla?

  1. Amy

    Så kul att du gillar boken – rapportera gärna hur det går med bakningen🙂 Trevlig helg önskar Amy!

  2. Har samma beroende jag med – de är så vackra och det är så underbart att bläddra och drömma!

    • Bokbiten

      Ja, bläddra är verkligen nyckelordet! Jag lagar inte speciellt ofta mat genom att följa recept till punkt och pricka, men jag bläddrar gärna för att hitta idéer.

Kommentera

