Oj, det blev visst semesterstängt!

Jag hade inga planer på att stänga ner bloggen eller ta paus över sommaren, men så blev det visst. Jag har läst en hel del bloggar i readern hela ledigheten men varken bloggat själv eller kommenterat på andras bloggar. Anledningen är att jag bara inte orkade dra fram datorn speciellt ofta, utan i stort sett allt surfande har skett via ipad/mobil. Supersmidigt sätt att läsa och hålla sig uppdaterad på, men jobbigt att skriva själv när tangentbord saknas, tycker jag.

Nu är dock vardagen igång igen, vare sig jag vill eller inte. Första veckans jobb är avklarad och även om den underbara semesterkänslan tyvärr försvann snabbt är det ändå rätt skönt att vara igång med lite rutiner igen. Ni vet sånt som mat tre gånger om dagen, ca 6-9h sömn/dygn och en kalender man kan boka in träning i eftersom man faktiskt vet ungefär hur den kommande veckan kommer att se ut gällande tider och geografi.

Det sista jag gjorde innan jag gick och la mig sista semesterkvällen var att räkna hur lång tid det var kvar tills nästa break (jo, jag trivs på mitt jobb, men ledighet smäller alltid högre ändå!) och konstaterade att det faktiskt bara var 33 arbetsdagar kvar att beta av innan det är dags för höstens höjdpunkt: Bokmässan! Nu har den siffran knaprat sig ner till 27 och jag har börjat detaljläsa programmet för att hinna klämma in så många punkter som möjligt.

Ses vi på mässan?

5 kommentarer

Filed under Bokmässan, Boksnack

5 responses to “Oj, det blev visst semesterstängt!

  1. Pingback: Livstecken « Bokbitens bakficka

  2. Eli

    Det gör vi absolut!🙂 Välkommen tillbaka!

  3. Välkommen tillbaka! Är rätt skönt med rutiner i livet igen.😉 Barnen är i skolan igen och denna vecka är jag ensam hemma under den tiden. Gott!
    Härligt att det går snabbt nu till mässan!

    • Bokbiten

      Tack! En ensam hemmavecka med massor av lästid låter härligt!

      Ja, nu går det fort till mässan. 25 arbetsdagar kvar för min del.

Kommentera

