Nu är det nära!

Ja, på torsdag smäller det! Bokmässan som vi har väntat så länge på är äntligen här! Jag är för tillfället rätt jobbstressad, men oj vad jag ser fram emot några dagars ledighet.

Just nu skriver jag packlista (får inte glömma biljetten, får inte glömma visitkorten, får inte glömma bokbitenknapparna, får intebglömma resorben, får inte glömma…), försöker få ihop ett hyfsat sannolikt seminarieschema (allt är intressant = allt krockar), funderar på outfits och försöker välja skor (snygga eller bekväma).

Samtidigt skulle jag vilja ta en runda med dammsugare och mopp för att inte skrämma iväg den inneboende katt/lägenhetsvakten, men vi får väl se vad som hinns med imorgon. Har jag tur är Sven och Selma på sitt gulligaste humör och charmar över all uppmärksamhet till sig och från dammråttorna/hårtussarna.

Man kan också säga så här: Herregud vad mitt liv är fullt av I-landsproblem just nu! Och herregud vad jag är glad för det.

Lämna en kommentar

Filed under Bokmässan

Kommentera

