13-19. Influensa och Priplor

Två influensor på en månad är personligt rekord. Tidigare har jag bara klämt in en flunsa kanske vart femte år eller så men 2014 har jag redan hunnit med två. Helt värdelöst. Den senaste veckan har jag legat yr och hostande i soffan och tittat på TV-serie efter TV-serie och böckerna på mitt sängbord har hånat mig lika mycket som mina bloggambitioner. Nu är jag tillbaka i vardagskomtorslunken men mycket mer än jobb räcker inte orken till än.

Det må snöstorma utanför mitt fönster, men i mitt skafferi ligger ett av bokbloggarmaffians säkraste vårtecken (det andra är när Marias bokliv börjar twittra om ulliga smånkycklingar); det finska påskgodiset ”Priplor” som snälla Bokbabbel skickade. När smaklökarna är tillbaka i högform blir det provsmakning.

20140319-222313.jpg

Lämna en kommentar

Filed under #blogg100

Kommentera

