Skönhet eller funktion?

 Jag är en klassisk kontorsråtta och minst 40 timmar i veckan sitter jag därför vid ett skrivbord med dator, tebalja, handkräm, papper, papper och miljoner av postitlappar. För att inte helt drunka i lappdjungeln och för att få bättre översikt över min tid (I don’t do elektronisk kalender) brukar jag köpa fina kalendrar och anteckningsböcker och redan i november slog jag till på de här dyra, fina matchande sakerna från Ordning & Reda. Visst är de helt oemotståndliga?

Synd då att de är helt kassa! Vem f-n vill ha en anteckningsbok som man måste hålla i med båda händerna för att den inte ska slå ihop? Vem vill ha en kalender som inte kan ligga öppen på skrivbordet utan att pallras upp med handväskor, tunga böcker eller två mobiltelefoner? Värdelöst, I tell you.

15 kommentarer

Filed under Boksnack

15 responses to “Skönhet eller funktion?

  1. Snygga, men inte så praktiska då😦

    • Bokbiten

      Rätt kassa faktiskt. Todolistan jag alltid har uppslagen på jobbet får bli på lösa lappar iallafall… Får se om jag orkar med kalendern eller köper en ny.

  2. Fick ett pocketfodral av syrran i samma färg och det är suveränt. Ett tips är att köpa kalender på personligalmanacka.se dyra, men fina.

    • Bokbiten

      Ett sånt pocketfodral har jag också och det är jag mycket nöjd med. En personlig kalender hade jag förra året men föll i år för det där med att matcha. Big mistake.

  3. Åh vad typiskt!

    Jag är också en kontorsråtta och kom just på i fredags att jag har glömt att köpa en kalender för i år, helt galet! Nu vet jag dock att jag inte ska ha dessa i åtanke då…

    //Anna

  4. Synd på så snygg kalender!
    Jag kör på en standardvariant själv som är ganska tråkig men oerhört praktisk och utan minsta problem att kunna ligga uppslagen…

    • Bokbiten

      Jag som väntade och längtade i två månader innan jag fick börja använda nya kalendern och anteckningsboken och så funkar de inte ens. Antiklimax!

  5. Snygga!! Befinner man sig som du (och jag sjalv!!) mycket pa ett kontor sa maste man drastiskt se till att det finns nagra sma gladjeamnen varje dag! I dag ar mina i form av lite sotsaker i handvaskan, men oftast far det bli min rosa mugg som piffar upp det for mig! Som sagt, natt kul maste man ju ha!

    • Bokbiten

      Jag har också en fin temugg (modell Balja från Indiska) på skrivbordet. Håller med om att det piggar upp med lite fina saker!

  6. Äsch, det är ju så trevligt med snygga saker. Ovärt om de inte funkar!

    • Bokbiten

      Ha ha så kan man ju också se det! Kanske ska behålla kalendern för att den är fin och sen bara gissa när möten, fester och tvättider är planerade?

  7. Pingback: Uppdatering | Bokbiten

  8. Pingback: Ready when you are, 2012! | Bokbiten

  9. Johanna Hedgårdh

    Hej tjejer, en gammal tråd men kanske någon av er läser den… Jag har hittat ett fantastiskt märke som har grymma anteckningsböcker och jättefina förvaringsprodukter till kontor i massa läckra färger. Nu snackar vi kvalitet men ändå bra pris. Leuchtturm1917 heter märket. Samma som pappa hade sin frimärkssamling i när han var liten. Men nu modernt och fräscht!
    http://www.leuchtturm1917.com/en/content/coloured-notebooks

    Jag har köpt mina hos:
    http://www.deskstore.com/epages/deskstore.sf/sv_SE/?ObjectPath=/Shops/deskstore/Categories/%22Paper%20%26%20Stationery%22/Anteckningsboecker_A5

    Bara tips! ; )

    /Johanna

Kommentera

