Bakverk och böcker

I eftermiddags var jag och ett tiotal glada bokdamer till (var är killarna?) på Lady Hamilton i Gamla stan och kolhydratladdade med deras härliga Afternoon tea-buffé. Tack till En bokcirkel för alla för bra initiativ!

Dagens tema var spänningslitteratur och vi hade alla med oss var sitt boktips:

Karin – Hypnotisören av Lars Kepler
Petra – Varför dog Monika P? av Elisabeth Gilek
Liv – Deckarsviten av Jacueline Winspear
Anna – Under the dome av Stephen King
Gitte – Trilogin av Denise Mina
Majsan – Patient 67 av Dennis Lehane (+ bonustipset Stenarna skola ropa av Ruth Rendell)
Ann-Sofie – Edward Finnigans upprättelse av Roslund & Hellström
Marie – Den hemliga historien av Donna Tartt
Annika – I samlarens spår/The bone collector av J. Deaver
Sofie – Tre sekunder av Roslund & Hellström och Mamma, pappa, barn av Carin Gerhardsen
Mia – Jo Nesbös serie om Harry Hole 
Mitt eget tips var Fallet Vincent Franke av Christoffer Carlsson

Några av alla smarriga bakverk. Lägg till två sorters snittar, ljusa och grövre scones och tillbehör som ost, marmelad och lemon curd. Och te förstås! Flera sorter.

Yngsta deltagaren Bob i sin fina kanelbulletröja.

Den härliga bokbyteshögen.

De här böckerna fick åka med mig hem: Revolt av Suzanne Collins (tredje delen i Hungerspelstrilogin) och Valarna i Tanganyikasjön av Lennart Hagerfors.

5 kommentarer

Under Boksnack

5 svar till “Bakverk och böcker

  1. Det var verkligen en trevlig afternoon o det gör jag gäran igen, men jag hörde inte om det sas vad det skulle bli för tema på nästa träff el. om det sas någonting alls om det…?!

    Angående ”var är killarna?” så kan jag säga att min son var intresserad att komma med men han var just lite misstänksam när han hörde att det skulle vara 12 kvinno o så han….lite dåligt omen på den kombinationen <;p

    Kramis ifrån Pockethexan själv som nu lägger till mig som följare!
    Ses!
    <;D

  2. Ping: After noon tea med spänningslitteratursnack — Breakfast Book Club

  3. Vid några enstaka tillfällen tycker jag det är synd att man inte bor i eller i närheten av Stockholm. Det du skriver om är just ett sådant tillfälle …

Lämna en kommentar